Mikrodonacje
Donateo
Mikrodonacja to forma wsparcia na rzecz organizacji dobroczynnej w postaci drobnej kwoty, którą jest mikrodatek. System mikrodonacji to także jedno z narzędzi z omnichannelowej oferty fundraisingu cyfrowego Donateo, którego głównym celem jest zachęta do stałego wspierania fundacji i stowarzyszeń. BetterPOS, jako pierwsza w Polsce firma, wdrożyła tak transparentną opcję bezpośredniej pomocy dla potrzebujących w środowisku offline i online. Dotychczasowe efekty innowacyjnych kampanii Donateo świadczą o dużym i wciąż rosnącym potencjale mikrodonacji Polsce. Polskojęzyczny termin „mikrodonacja” pojawił się także na Wikipedii.
Już 10 mln zł dla organizacji dobroczynnych dzięki mikrodonacjom
- Klientki i klienci mogą przekazywać mikrodonacje w sklepach stacjonarnych sieci Auchan i w sklepach Carrefour w całej Polsce
- Mikrodonacje działają także online poprzez formatkę płatniczą Przelewy24.
Mikrodatek to mała kwota o dużej sile
- Mikrodatek występuję w postaci stałej kwoty lub procentu wyliczanego na podstawie wartości koszyka zakupowego
- Wartość mikrodatku zazwyczaj nie przekracza 10 zł.
Mikrodonacje to szeroki zasięg online i offline
- Darczyńcy mają możliwość wspierania organizacji w całej Polsce w sklepach stacjonarnych
- Donateo jest także obecne poza Polską poprzez platformy e-commerce – wsparcie możliwe jest z każdego miejsca na świecie.
Pierwszy w Polsce tak transparentny system mikrodonacji
- Pełna kwota mikrodatku trafia na konto organizacji dobroczynnej
- Klient ma wgląd w wysokość przekazanej kwoty wsparcia na paragonie niefiskalnym lub w bankowości internetowej.
- Pomoc trafia do sprawdzonych i pewnych organizacji dobroczynnych.
Zaufanie do mikrodonacji jest coraz większe
- Klienci sklepów stacjonarnych i internetowych doceniają prostotę, szybkość oraz łatwość pomagania poprzez Donateo
- Coraz więcej organizacji deklaruje chęć skorzystania z tej opcji fundraisingu
- Mikrodonacje zyskują także uznanie branży fintech.
Partnerzy o Projekcie Donateo
Wspólnie z Donateo łączymy dobroczynność z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi.
Carrefour od lat aktywnie angażuje się w działania społeczne. Teraz, wspólnie z Donateo, łączymy dobroczynność z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi, co umożliwia naszym klientom skorzystanie z prostej i przejrzystej formy przekazywania donacji na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. Cieszymy się, że nasz wspólny pilotażowy projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem klientów.
Grzegorz Wazowicz | Menedżer Działu Usług Finansowych, Handlowych i Projektów Specjalnych | Carrefour Polska
Projekt Donateo wpisuje się w ideę nowoczesnych, technologicznie zaawansowanych produktów finansowych.
Projekt Donateo wpisuje się w ideę nowoczesnych, technologicznie zaawansowanych produktów finansowych. Wierzymy, że ten rynek będzie się rozwijał. To proste i bezpieczne rozwiązanie, z którego może korzystać każdy z nas. Chętnie wspieramy inicjatywy, które przynoszą dodatkową wartość detalistom i konsumentom, ale i sprawiają tyle dobroci wokół.
Joanna Erdman | Prezes | Fundacja Polska Bezgotówkowa
Dzięki współpracy z Donateo pomogliśmy osobom poszkodowanym przez wojnę w Ukrainie.
Pomoc humanitarna to maraton, a nie sprint. W praktyce oznacza to, że aby takie organizacje jak Polska Akcja Humanitarna mogły działać i pomagać ludziom w kryzysie humanitarnym, potrzebne są pieniądze. Dzięki współpracy z Carrefourem i Donateo pomogliśmy osobom poszkodowanym przez wojnę w Ukrainie. Z zebranych podczas zbiórki pieniędzy mogliśmy zakupić żywność, artykuły spożywcze czy odbudowywać domy, a nasza pomoc dotarła do blisko 300 tys. osób.
Rafał Grzelewski | Manager Działu Komunikacji i Fundraisingu Polskiej Akcji Humanitarnej
To wspaniałe obserwować jak nowe technologie wychodzą naprzeciw dobroczynności.
Praca w Fundacji wiąże się ze stałym szukaniem kolejnych dróg i rozwiązań, by zapewnić pomoc naszym podopiecznym. To dla nas duża radość, gdy dowiadujemy się o nowych pomysłach, które mają szansę zmienić oblicze fundraisingu. Bardzo się cieszymy ze współpracy z platformą Donateo, która daje nam takie możliwości. To wspaniałe obserwować jak nowe technologie wychodzą naprzeciw dobroczynności.
Anita Morga | Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”
Wspólnie mamy szansę dołożyć swoją cegiełkę do dużej zmiany.
Współpraca Auchan z Federacją Polskich Banków Żywności zajmuje ważne miejsce wśród inicjatyw podejmowanych przez sieć na rzecz niemarnowania żywności. Wspólnie, nie tylko ratujemy żywność przed zmarnowaniem, ale również redystrybuując ją, wspieramy osoby najbardziej potrzebujące. Jesteśmy dumni, że ten temat jest ważny również dla naszych klientów, którzy swoimi wpłatami wspierają te wysiłki. Usługa przekazywania mikropłatności Donateo, z której klienci korzystać mogą przy płatności za zakupy to wygodny, szybki i bezpieczny sposób na wsparcie szczytnego celu w ułamku sekundy. Wspólnie mamy szansę dołożyć swoją cegiełkę do dużej zmiany.
Hanna Bernatowicz | Dyrektor Komunikacji | Auchan Retail Polska
Projekt realizowany przez Donateo sprawia, że w łatwy sposób możemy pomagać codziennie.
Ważne dla nas jest to, by maksymalnie ułatwiać płatności wszędzie tam, gdzie oczekują tego nasi użytkownicy. Dlatego włączyliśmy się w projekt realizowany przez Donateo, który sprawia, że w łatwy sposób możemy pomagać codziennie. Zachęcamy użytkowników BLIKA do wpłat na cele charytatywne BLIK-iem.
Krzysztof Ziewiec | Dyrektor departamentu marketingu i PR Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych | BLIK
Cieszymy się, że na naszej drodze spotkaliśmy Donateo - Partnera, któremu bliska jest idea szerzenia kultury dobroczynności.
Cieszymy się, że na naszej drodze spotkaliśmy Donateo - Partnera, któremu bliska jest idea szerzenia kultury dobroczynności. Partnera, który wychodzi naprzeciw potrzebom Fundacji Happy Kids i dostarcza nowoczesnych rozwiązań, by ułatwić świadome i regularne pomaganie przez wszystkich - bez względu na wiek i sytuację materialną.
Aleksander Kartasiński | Prezes | Fundacja Happy Kids
Każdy mikro-datek jest dla nas bezcenny, bo umożliwia nam niesienie dodatkowej pomocy.
Tylko w 2021 roku Banki Żywności wsparły ok. 1,5 mln osób potrzebujących w Polsce, przekazując łącznie ponad 58 000 ton żywności na cele społeczne. Jednak skala potrzeb jest dużo większa i wciąż rośnie, w związku z sytuacją makroekonomiczną w Polsce oraz wojną w Ukrainie. Każdy mikro-datek jest dla nas bezcenny, bo umożliwia nam niesienie dodatkowej pomocy.
Beata Ciepła | Prezes Federacji Polskich Banków Żywności
Aplikacja Donateo to gotowe rozwiązanie CSR dla firm z branży retail.
Spośród ponad tysiąca różnych projektów, które realizujemy rocznie, ten wyróżnia się połączeniem innowacyjności z – szczególnie dla Exorigo-Upos istotną – ideą wsparcia dla potrzebujących. Płatności bezgotówkowe w segmencie charytatywnym to pierwszy taki projekt w Polsce. Jesteśmy dumni, że jesteśmy jego częścią. Aplikacja Donateo to gotowe rozwiązanie CSR dla firm z branży retail – bardzo atrakcyjne technologicznie i proste w implementacji.
Grzegorz Rogaliński | CEO | Exorigo-Upos
Dołączyliśmy do projektu Donateo i udostępniliśmy przestrzeń na dobroczynne terminale.
Dokładamy wszelkich starań by wizyty w naszych centrach handlowych spełniały wszystkie oczekiwania klientów, zarówno w zakresie codziennych sprawunków, rozrywki, lecz także jesteśmy otwarci na wszelkie nowe inicjatywy. Dlatego chętnie dołączyliśmy do projektu Donateo i udostępniliśmy przestrzeń na dobroczynne terminale. Jako firma odpowiedzialna społecznie, dbamy o zrównoważony rozwój i chętnie realizujemy projekty z organizacjami charytatywnymi i wiarygodnymi partnerami.
Jakub Jarczewski | Dyrektor Działu PR i Rozwoju Biznesu Metro Properties Polska
Dzięki doświadczeniu Donateo i mnogości naszych sklepów w całej Polsce jesteśmy w stanie pomagać więcej.
Angażowaliśmy się w zbieranie funduszy dla potrzebujących, jak również wspieraliśmy różne dziedziny sportu. Teraz, chcąc pomagać na szerszą skalę, podjęliśmy współpracę z Donateo. To najłatwiejsza droga do pomocy, bo tylko zbliżenie karty płatniczej lub zatwierdzenie kodu BLIK dzieli klienta od pomocy podopiecznym fundacji.
Mikołaj Wawrzonek | Prezes | Telakces.com
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do naszego newslettera, z którego co miesiąc dowiesz się o tym, w jaki sposób wspólnie z partnerami Donateo tworzymy kulturę dobroczynności.
Newsletter