Aplikacja
Donateo

Aplikacja Donateo to autorskie rozwiązanie BetterPOS oraz kluczowy element systemu mikrodonacji Donateo. Oprogramowanie istalowane jest na terminalach płatniczych lub na platformach e-commerce i umożliwia przekazanie mikrodatku na rzecz organizacji dobroczynnej przy okazji codziennych zakupów.
Korzyści i możliwości Aplikacji Donateo:
- Wykorzystanie opcji szybkiej i łatwej formy pomocy potrzebującym przy okazji codziennych zakupów.
- Transparentność fiskalna: mikrodatek trafia bezpośrednio na konto organizacji dobroczynnej.
- Wysokość mikrodatku nie jest dla darczyńcy uciążliwa, co zwiększa szansę powtarzalnego lub cyklicznego wsparcia organizacji.
- Bezkosztowe wdrożenie u partnera biznesowego Donateo.
- Szerokie dotarcie do darczyńców w kanałach offline poprzez sieć sklepów lub punkty usługowe w całej Polsce.
- Nieograniczony zasięg online.
- Poszanowanie środowiska naturalnego dzięki wykorzystaniu już istniejącej infrastruktury.
Dostępność Aplikacji Donateo:
- Ponad 900 sklepów sieci Carrefour w całej Polsce.
- Sklepy internetowe obsługiwane przez operatora Przelewy24.

Jak wpłacać mikrodatek poprzez Aplikację Donateo?
Warunkiem przekazania mikrodatku jest dokonanie zakupów u jednego z partnerów Donateo: w sklepie stacjonarnym Carrefour oraz w sklepie internetowym, obsługiwanym przez operatora Przelewy24. Mikrodatek trafia bezpośrednio w pełnej kwocie i bezpośrednio na konto organizacji dobroczynnej.
Przekazanie mikrodatku w sklepie stacjonarnym:
- Wybierz bezgotówkową płatność za zakupy kartą płatniczą, smartfonem lub BLIK.
- Na ekranie terminala płatniczego pojawi się pytanie „Chcesz pomóc potrzebującym?” oraz kwota mikrodatku.
- Zatwierdź zielonym przyciskiem „TAK”.
- Dokonaj płatności za zakupy oraz mikrodatek.
Wpłata mikrodatku w sklepie internetowym:
- Zatwierdź wartość koszyka i wybierz wybierając opcję Przelewy24.
- Zaznacz suwakiem opcję wsparcia organizacji dobroczynnej.
- Wybierz jedną z sugerowanych kwot.
- Zatwierdź, by kwota trafiła wprost na konto wybranej organizacji.

Kto może skorzystać z Aplikacji Donateo?
- Biznes odpowiedzialny społecznie, w szczególności z branży retail, posiadający infrastrukturę urządzeń płatniczych typu PIN Pad i / lub platformy e-commerce.
- Fundacje i stowarzyszenia, które poszukują partnera do realizacji kampanii fundraisingowej lub posiadają już partnerów, którzy pragną skorzystać z systemu mikrodonacji.

Partnerzy o Donateo
Wspólnie z Donateo łączymy dobroczynność z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi.
Carrefour od lat aktywnie angażuje się w działania społeczne. Teraz, wspólnie z Donateo, łączymy dobroczynność z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi, co umożliwia naszym klientom skorzystanie z prostej i przejrzystej formy przekazywania donacji na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. Cieszymy się, że nasz wspólny pilotażowy projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem klientów.
Grzegorz Wazowicz | Menedżer Działu Usług Finansowych, Handlowych i Projektów Specjalnych | Carrefour Polska

Dzięki naszej współpracy z Donateo możemy docierać do szerszego grona darczyńców.
Dzięki naszej współpracy z Donateo możemy docierać do szerszego grona darczyńców, którzy mogą wesprzeć działania naszego Stowarzyszenia. Przekazane wsparcie w formie mikrodatków umożliwi nam dotarcie do jeszcze większej liczby rodzin.
Joanna Sadzik | Prezeska | Stowarzyszenie Wiosna

Wspólnie mamy szansę dołożyć swoją cegiełkę do dużej zmiany.
Współpraca Auchan z Federacją Polskich Banków Żywności zajmuje ważne miejsce wśród inicjatyw podejmowanych przez sieć na rzecz niemarnowania żywności. Wspólnie, nie tylko ratujemy żywność przed zmarnowaniem, ale również redystrybuując ją, wspieramy osoby najbardziej potrzebujące. Jesteśmy dumni, że ten temat jest ważny również dla naszych klientów, którzy swoimi wpłatami wspierają te wysiłki. Usługa przekazywania mikropłatności Donateo, z której klienci korzystać mogą przy płatności za zakupy to wygodny, szybki i bezpieczny sposób na wsparcie szczytnego celu w ułamku sekundy. Wspólnie mamy szansę dołożyć swoją cegiełkę do dużej zmiany.
Hanna Bernatowicz | Dyrektor Komunikacji | Auchan Retail Polska

Dzięki współpracy z Donateo pomogliśmy osobom poszkodowanym przez wojnę w Ukrainie.
Pomoc humanitarna to maraton, a nie sprint. W praktyce oznacza to, że aby takie organizacje jak Polska Akcja Humanitarna mogły działać i pomagać ludziom w kryzysie humanitarnym, potrzebne są pieniądze. Dzięki współpracy z Carrefourem i Donateo pomogliśmy osobom poszkodowanym przez wojnę w Ukrainie. Z zebranych podczas zbiórki pieniędzy mogliśmy zakupić żywność, artykuły spożywcze czy odbudowywać domy, a nasza pomoc dotarła do blisko 300 tys. osób.
Rafał Grzelewski | Manager Działu Komunikacji i Fundraisingu Polskiej Akcji Humanitarnej

To wspaniałe obserwować jak nowe technologie wychodzą naprzeciw dobroczynności.
Praca w Fundacji wiąże się ze stałym szukaniem kolejnych dróg i rozwiązań, by zapewnić pomoc naszym podopiecznym. To dla nas duża radość, gdy dowiadujemy się o nowych pomysłach, które mają szansę zmienić oblicze fundraisingu. Bardzo się cieszymy ze współpracy z platformą Donateo, która daje nam takie możliwości. To wspaniałe obserwować jak nowe technologie wychodzą naprzeciw dobroczynności.
Anita Morga | Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”

Projekt Donateo wpisuje się w ideę nowoczesnych, technologicznie zaawansowanych produktów finansowych.
Projekt Donateo wpisuje się w ideę nowoczesnych, technologicznie zaawansowanych produktów finansowych. Wierzymy, że ten rynek będzie się rozwijał. To proste i bezpieczne rozwiązanie, z którego może korzystać każdy z nas. Chętnie wspieramy inicjatywy, które przynoszą dodatkową wartość detalistom i konsumentom, ale i sprawiają tyle dobroci wokół.
Joanna Erdman | Prezes | Fundacja Polska Bezgotówkowa

Cieszymy się, że na naszej drodze spotkaliśmy Donateo - Partnera, któremu bliska jest idea szerzenia kultury dobroczynności.
Cieszymy się, że na naszej drodze spotkaliśmy Donateo - Partnera, któremu bliska jest idea szerzenia kultury dobroczynności. Partnera, który wychodzi naprzeciw potrzebom Fundacji Happy Kids i dostarcza nowoczesnych rozwiązań, by ułatwić świadome i regularne pomaganie przez wszystkich - bez względu na wiek i sytuację materialną.
Aleksander Kartasiński | Prezes | Fundacja Happy Kids

Każdy mikro-datek jest dla nas bezcenny, bo umożliwia nam niesienie dodatkowej pomocy.
Tylko w 2021 roku Banki Żywności wsparły ok. 1,5 mln osób potrzebujących w Polsce, przekazując łącznie ponad 58 000 ton żywności na cele społeczne. Jednak skala potrzeb jest dużo większa i wciąż rośnie, w związku z sytuacją makroekonomiczną w Polsce oraz wojną w Ukrainie. Każdy mikro-datek jest dla nas bezcenny, bo umożliwia nam niesienie dodatkowej pomocy.
Beata Ciepła | Prezes Federacji Polskich Banków Żywności

Donateo to gotowe rozwiązanie CSR dla firm z branży retail.
Spośród ponad tysiąca różnych projektów, które realizujemy rocznie, ten wyróżnia się połączeniem innowacyjności z – szczególnie dla Exorigo-Upos istotną – ideą wsparcia dla potrzebujących. Płatności bezgotówkowe w segmencie charytatywnym to pierwszy taki projekt w Polsce. Jesteśmy dumni, że jesteśmy jego częścią. Aplikacja Donateo to gotowe rozwiązanie CSR dla firm z branży retail – bardzo atrakcyjne technologicznie i proste w implementacji.
Grzegorz Rogaliński | CEO | Exorigo-Upos

Dołączyliśmy do projektu Donateo i udostępniliśmy przestrzeń na dobroczynne terminale.
Dokładamy wszelkich starań by wizyty w naszych centrach handlowych spełniały wszystkie oczekiwania klientów, zarówno w zakresie codziennych sprawunków, rozrywki, lecz także jesteśmy otwarci na wszelkie nowe inicjatywy. Dlatego chętnie dołączyliśmy do projektu Donateo i udostępniliśmy przestrzeń na dobroczynne terminale. Jako firma odpowiedzialna społecznie, dbamy o zrównoważony rozwój i chętnie realizujemy projekty z organizacjami charytatywnymi i wiarygodnymi partnerami.
Jakub Jarczewski | Dyrektor Działu PR i Rozwoju Biznesu Metro Properties Polska

Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do naszego newslettera, z którego co miesiąc dowiesz się o tym, w jaki sposób wspólnie z partnerami Donateo tworzymy kulturę dobroczynności.
Newsletter