Ponad 500 tys. zł dla Fundacji UNAWEZA dzięki zbiórce w sklepach Auchan
Z wielkim sukcesem zakończyła się bezgotówkowa zbiórka na rzecz Fundacji UNAWEZA w sklepach Auchan w całej Polsce. Przez blisko dwa miesiące akcji zorganizowanej we współpracy z Donateo, klienci hipermarketów Auchan zebrali ponad 500 tys. złotych. Wszystkie przekazane mikrodatki będą wspierać projekt MŁODE GŁOWY i zdrowie psychiczne dzieci oraz młodzieży.
Partnerami akcji były: Fundacja Polska Bezgotówkowa oraz Polskie ePłatności.
– Z całego serca dziękujemy wszystkim, którzy zdecydowali się wesprzeć MŁODE GŁOWY. Właśnie zakończyliśmy badania ankietowe na temat stanu zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości dzieci i młodzieży. Wzięło w nim udział ponad 180 000 uczniów w całym kraju. Niedługo ruszą zapisy do ogólnodostępnego programu profilaktycznego. Z wiedzy ekspertów będą mogły skorzystać szkoły, dzieci, ale także ich rodzice, opiekunowie i każdy, kto ma styczność z młodymi ludźmi. Jeszcze raz dziękujemy darczyńcom za wsparcie. Tylko razem możemy więcej – mówi Martyna Wojciechowska, założycielka i prezeska Zarządu Fundacji UNAWEZA.
Projekt MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym obejmuje największe w Polsce badanie stanu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży oraz kampanię edukacyjną skierowaną do młodych, rodziców i nauczycieli. Celem jest stworzenie programu profilaktycznego i zwrócenie uwagi na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych. Ostatnie statystyki są alarmujące — według danych polskiej policji tylko w ubiegłym roku ponad 2 tys. nastolatków próbowało popełnić samobójstwo, a 150 tych prób zakończyło się śmiercią.
“Bardzo cieszy nas zaangażowanie Polek i Polaków w kampanię Młode Głowy. Wspierając takie inicjatywy, dbamy zarówno o dobrostan dzieci i młodzieży, ale też inwestujemy w przyszłość naszego kraju. Jestem ojcem, więc temat zdrowia psychicznego młodego pokolenia jest mi szczególnie bliski. Chciałbym, by na stałe zagościł w dyskusji społecznej. Jako Donateo dokładamy starań, by projekty prospołeczne takie jak ten, były wspierane przez biznes i technologię, którą sukcesywnie ulepszamy” – podsumowuje zbiórkę Krzysztof Adamski, pomysłodawca projektu Donateo i CEO BetterPOS.
– Wspierając Fundację UNAWEZA, klienci sieci sklepów Auchan, po raz kolejny pokazali, że mają ogromne serca. Każda przekazana przez nich bezgotówkowo mikro-wpłata, stanowi część dużej dotacji, która trafiła na konto Fundacji i świadczy o tym, że razem możemy więcej. Jesteśmy dumni, że mogliśmy zaangażować się w tak ważną dla przyszłości naszego społeczeństwa akcję. Wsparcie psychiczne młodzieży zmienia ich życie „tu i teraz”, ale jest to również inwestycja w zdrowych, odpornych i gotowych na wyzwania nowego świata ludzi, którzy budować będą przyszłość naszego kraju. – komentuje Hanna Bernatowicz, Dyrektor Komunikacji w Auchan Retail Polska.
– Jako Fundacja wspieramy projekt MŁODE GŁOWY i jego szczególny cel. Model, w którym działają mikrodonacje dokonywane podczas codziennych zakupów pozwala na szybkie i szerokie dotarcie z ideą do osób, chcących wziąć odpowiedzialność społeczną za przyszłość młodzieży – podsumowuje Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.